Dlaczego warto jeść płatki owsiane?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Owies, a także jego przetwory w kompleksowy sposób pokrywają zapotrzebowanie naszego organizmu na składniki odżywcze. Sportowcy doceniają płatki owsiane za to, że są doskonałym źródłem siły, a tymczasem kobiety uwielbiają ich właściwości odchudzające, a lekarze wykorzystują ich działanie ochronne i lecznicze.

Ostatnimi czasy takie zdrowe śniadanie znowu coraz częściej pojawia się na polskich stołach. Płatki owsiane są idealne na początek dnia, bowiem posiadają wiele wartości odżywczych. Jeszcze w czasach średniowiecza owsianka stanowiła podstawowe wyżywienie ludności w Europie. Był to idealny posiłek, który dawał siłę i wytrzymałość nawet do ciężkiej pracy.

Płatki owsiane – bogactwo minerałów i witamin

Spośród wszystkich znanych zbóż, ziarna owsa są nie tylko najbardziej bogate w białko, ale również wyposażone w najdoskonalszy zestaw aminokwasów. Jeżeli zjadamy płatki owsiane z mlekiem, dostarczamy do naszego organizmu wszystkie niezbędne aminokwasy. Miska płatków owsianych połączona z mlekiem zapewni komórkom mózgowym wystarczającą porcję witaminy B6, która wzmocni pamięć i koncentrację, jak również umożliwi szybkie przyswajanie nowych wiadomości. Kwas pantotenowy i witamina B1 przeciwdziałają rozdrażnieniu i narastającemu zmęczeniu. Ponadto owies zawiera również substancje, które działają antydepresyjnie. Dzięki niemu znika także zły nastrój ( wspomniane witaminy z grupy B, magnez i selen są niezbędne dla przewodnictwa nerwowego i dla pracy mózgu ).

W bielmie, jak również w zarodku owsa znajdują się duże ilości witaminy E, która stanowi silny przeciwutleniacz, chroniący komórki organizmu i spowalniający procesy starzenia. W jednym kilogramie ziaren znajduje się od 15 do 48 gramów tej witaminy. W owsie znajdują się także bardzo cenne flawonoidy, które pełnią podobną rolę do witamin. W tym rodzaju zboża jest ich dość dużo.

Płatki owsiane – doskonale źródło błonnika pokarmowego

Spośród wszystkich zbóż, to właśnie owies zawiera największe ilości błonnika pokarmowego. Pełne ziarno złożone jest aż w 1/3 z błonnika. Ma on niezwykle pozytywny wpływ na zdrowie naszego organizmu, bowiem pomaga w trawieniu, jak również potrafi obniżać poziom złego cholesterolu we krwi.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Share.

Comments are closed.